Ahhhhh...dessa underbara minnen!

Sommaren -04
Destination - Rhodos
My brothers in crime - Jonatan Björklund, Pontus Blomgren & Daniel Erixon
Betyg: 7/10


Jag kände inte Pontus så väl vid den tiden. Han var den killen som gick en klass över oss andra 86or, men spelade i samma fotbollslag som oss. Jag är överlycklig att han följde med. Eller var det jag som följde med honom?
När vi pratade om resan trodde jag inte att vi skulle fara iväg. Jag var 17 år, blyg, blek och BARA 17 år. Det stod det i passet, men i kroppen kände jag mig yngre.
   Men vi for iväg. Jag fick 1500 kronor av mina generösa föräldrar och var på väg till mitt första äventyr! Men inte det sista...
   Så. Vad har jag för minnen då? En del, men för få.
Jag kommer ihåg kvällen när Ekka (vi kallar Daniel för Ekka) fick några inbjudande blickar av en tös. Nästa morgon fick vi reda på att han rymde bort med henne till en trappuppgång... Samma kväll, om det var samma kväll, så fick en annan tös för sig att vår käre Pontus skulle agera Stålmannen och skydda henne från elaka pojkar. Sekunden senare hade de det mysigt på dansgolvet...
Jone och norskan, jag och norskan (vad är det med mig och norskor?).
   Ett annat minne är en morgon när jag inte mådde...ehhh...bra, antar jag, och min bästaste bäste vän fick för sig att få med mitt bleka ansikte på kort. Hu, vad arg jag blev.

Jag har inte allför många minnen från Rhodos, men tillräckligt många för att inse att det var en vändpunkt i mitt liv...


Kommentarer
Postat av: S

Vi får hoppas att det finns några norska kvinnor i sälen över nyår!
På tal om ingenting, hört nya covern på I'm yours? Någon nolla som gjort, totalsågning. Mår riktigt dåligt nu faktiskt

2007-12-19 @ 15:36:27
Postat av: Morgan Kall

Norska kvinnor är charmiga, ett plus är också att vi inte förstår varandra lika bra...
Och jag vill inte höra I'm Yours-covern, vad jag har hört av dig S, så är det ett hån. Jag ska försöka undvika den...

2007-12-20 @ 13:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0