Salstenta!

Jag tänkte nu ta er igenom det helvete som kallas för salstenta, eller tenamen om ni så önskar. För det första så var det på en fredag, just denna fredagen, mellan klockslagen 14.30 - 18.30.
För att göra läsningen och förståelsen lite enklare tänkte jag visa med klockslagen hur detta gick till.

14.22 - Dörrarna öppnas, en man (en cool gubbe med coolt vitt skägg) välkomnade in oss. Som en fladdermus med ett enda mål, mörkret, gick jag med raska steg mot ett av hörnen och satte mig ner.
14.30 - Uppgifterna delas ut av samma coola gubbe och en liten tant. Vithårig. Slår vad om att hon heter Inger eller nåt i den stilen.
14.35 - Varsågoda och öppna! Frågorna som ställts är stora med komplicerade ord men inte så många, 8 stycken på ena (Svenska) och 6 stycken på andra (Matematik).
14.42 - Första frågan avklarad. Ganska enkel. Sen kommer det 7 frågor som jag knappat kan något på.
14.53 - Jag hostar.
15.35 - Del 1 avklarad, dock inte med bravur. Mitt första intryck är ett IG...Jag tar första klunken av min cola och börjar på nästa bunt uppgifter.
15.39 - Har läst alla och de verkar inte vara så värst svåra.
15.43 - Jag börjar bli bajsnödig.
15.59 - Någon snyter sig. Någon ställer sig upp och är klar. Två följer efter.
16.15 - Färdig! Matte-delen var avsevärt mycket enklare än Svenska - delen. Förhoppningsvis får jag G på denna del.
16.20 - Jag går ut ur rummet.
Nu är det bara att plugga till omtentamen den 14 januari.


Åhh, vad jag önskar att pengar växer på träd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0