Allsvenskan i kväll.

Puh...
Jag tror allvarligt talat att detta var en av de mest onödigt långa dagarna i i mitt skolliv. Visst, de flesta av mina klasskamrater ville träna på redovisningen, och det är väl klart man ställer upp. Men jag kunde ju. Jag behövde inte träna.
Men det är klart. Man vill ju att alla ska klara det galant, så jag klagar inte allt för mycket.

Ikväll åker jag iväg till Storstaden med fotbollslaget. Hammarby-Elfsborg står för underhållningen, men ett tips vill jag inte våga mig på. Jag bryr mig inte allt för mycket om matchen, det är för gemenskapen jag åker.

Jag tänkte hädanefter ge betyg på dagens roliga ord, och om du inte gillar det, kan jag sluta.
Betygen i F:
1 - Skittråkigt
2 - Sådär
3 - Fniss
4 - Ett litet skratt
5 - Gapskratt

Brunsås - F F F F
Ordet "brun" kan vara det roligaste ordet i det svenska språket, och det spelar nästan ingen roll vilket ord man tar i början eller i slutet av det. Det blir roligt i alla fall. Roligare blir det om det verkligen är ett ord man säger ibland men inte riktigt tänker på att det faktiskt är riktigt kul. Som Brunsås.

Kånkelbär - F F
Kånkelbär kan vara ett skällsord, eller en mobbningsreplik. Men själva ordet är inte alltför kul, utan det är mest tanken i sig att man kan ha ett kånkelbär hängandes i springan. Nej, tanken på kånkelbäret är roligare än ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0