Ingen mer ljug nu!

Jag har haft rätt mycket att skriva om. Men inget av det kommer jag ihåg nu.
Så jag fortsätter.

Jag har aldrig förstått mig på det där med "april-skämt".
En dag på året där man FÅR ljuga, ta tillbaka det genom en mening och den lurade blir (förhoppningsvis) på ett bättre humör. Igår var jag med om två april-skämt. Ena om en vän som påstod att han vunnit en stor summa pengar på poker och jag inte fick skvallra (om det nu är sant ber jag om ursäkt, men jag hänger inte ut dig. Bra va?).
Det andra skämtet var på Journalistens blogg. Han bestämde sig äntligen för att ta det sista steget och bokade en resa till New York. The Big Apple. 15.000 kostade biljetten. Det var väl först folk som trodde på honom (Pontus?) men i andra sekunden såg almanackan och förstod.

En gång har ett april-skämt jag stått för blivit lyckat. Jag använde datorn till att skriva ett brev till Journalisten. På brevet stod det att han vunnit ett presentkort på skivor för 5000 kronor. Han hade tydligen anmält sig i en tävling på H&M som han "inte kommer ihåg."
Det gick bra, och när jag utbrast i skratt och sa den där jävla meningen så blev han lite sur. Det är vad jag kommer ihåg i alla fall.

Igår vann United över Roma med 2-0 på bortaplan. Oddsen till att United går vidare till semifinal måste väl nästan vara obefintliga nu? Vi vet ju alla hur det gick förra året när Roma kom på besök...

Och tillslut:
Vad skulle DU gjort om din dotter blivit våldtagen och mördad av en pedofil-psykopat. Skulle du acceptera att döden är en del av livet (Yeah right)? Skulle du lägga dig ner och dö inombords? Eller skulle du ta saken i egna händer och jaga den man som tog din dotters liv?
I Roslund & Hellströms bok "Odjuret" får du veta hur EN av dessa pappor hade gjort. Flickan är fem år.
Boken är fullständigt enastående. Pulsen slår från första (seriöst!) till sista sidan. 
Läs!!!

Nu ska jag till ett vattenträsk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0