Sverige, Sverige, underbara Sverige

Vilket härligt land vi bor i va?
De svenska medborgarna är övertrevliga mot varandra, och jag är nog ett vandrande exempel på det. Pratar jag i telefon så inbillar jag mig att Sveriges Konung är på andra sidan, och min röst är så vanställd att jag själv blir rädd.
Vi ber om ursäkt när vi frågar någon efter tiden, vi ber okm ursäkt när vi vill gå förbi någon även när det finns plats att bara slinka igenom.
Men vi är också rejält fega. Ta exemplet med telefonen igen. Jag känner en person som inte svara i sin mobil när det ringer någon från ett nummer han inte känner igen. Och blir vi bombade av USA så sätter vi oss troligen ner och försöker spåna efter VAD vi gjorde fel och ber om ursäkt, istället för att hämnas.
Och den svenska sommaren då!
Visby, Stockholm, Kungsör, Halmstad.
Listan kan göras lång. Men det är den sistnämnda jag vill uppmärksamma just nu.
Det är dit vi ska åka i sommar.
Stugan är bokad.

Kommentarer
Postat av: C

jipiiii!

2008-04-15 @ 22:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0