Mr. M. Liar

Samtalet kom 8.49.
Jag kunde inte somna inatt, jag hade minuterna innan jag la mig druckit en cola och var vaken ända fram till klockan var halv fyra.
Så 8.49. var jag ganska trött.

- Ahhh, Andreas
- Hej, Annelie från Västerskolan här. Har du börjat skolan än.
- Ja, jag började i måndags.
- Är du där nu?
- Nej, idag är jag hemma.
- Okej, jo, för det var så här att Salkkråkan behövde hjälp så snabbt som möljigt och fram till halv fyra. Det är en 1-3 årsavdelningen.
(Byta blöjor på ett dussin gapande ungar en hel dag! Fuck NO!)
- Okej...ehhh...jag har....faktiskt en grej jag måste....göra idag....

- Okej...?
- Till skolan alltså...
- Mmmmm.....
Tyst i fem sekunder, men det kändes längre.
- Vet du vad, jag tror jag skippar det idag, jag måste fixa den här...ehhh...grejen till imorgon.
- Okej, nästa gång!
- Ja, tack ändå, hej!

Tror ni hon gick på det?
Det gor inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0