Trouble in paradise...

Jag har ett litet problem. Eller inte så litet faktiskt, utan livsavgörande.
Jag går i en skola. Jag tänkte någon gång bli lärare. För att bli lärare måste man gå i denna skola och för att klara skolan så måste man få poäng. För att få poäng måste man göra alla uppgifter.
Av 60 poäng möjliga har jag bara 30 hittills. Hur kan det komma sig? Jodu dagboken, nu är det inte jag som har klivit i den grop jag grävt.
Jag har, under höst- och vårterminen, gjort alla uppgifter, klarat alla uppgifter förutom en (som jag tids nog ska göra). Alltså borde jag, men mina beräkningar ha 55 poäng. Hur kan då 25 poäng försvinna?
Min lärare, mina damer och herrar, är oseriös och okompetent. Han heter Jens, by the way. De två sista examinationerna var vi grupp och lämnade in ett grupparbete. Alla, läs: ALLA, i min grupp har fått sina poäng. Förutom jag. Jag vet inte varför, men han ska få smaka på min verbala ilska. Via mail. För, hör och häpna, Jens är pappa-ledig. Han kommer inte till jobbet på ett tag. Och jag har inte tid att vänta.
På expeditionen idag pratade jag med en insatt. Hon berättade att om inte jag har de poängen jag behöver så blir jag utslängd från lärarprogrammet. Jag har tre veckor på mig.
Jag måste alltså få tag på Jens (och en annan lärare som av någon konstig anledning inte gett mig poängen, även fast hon sa att hon skulle sätta in de) nu under veckan, ta reda på varför jag inte fått några poäng och skälla ut de för att jag oroade mig i onödan.

Men vem vet vad jag gör om tre veckor?
Norge någon?

Kommentarer
Postat av: Hilke

spørsmålet e vel heller: Bergen noen? :D

2008-08-25 @ 19:35:59
Postat av: S

Det är väl i Oslo som allt händer?!:)

Ante, om 3 veckor vet vi båda hur den här soppan slutar. Antingen är vi båda i norge eller så befinner vi oss typ 10timmar ifrån varandra. PS. Jag stöter inte på dig!

2008-08-25 @ 22:31:36
Postat av: Hilke

ja, alt skjer vel i oslo...hvis d e vold og knivstikking d e snakk om!



den beste og fineste byen e såklart Bergen!

bare ta en titt på denne linken og se på kommentarene nederst! ;)

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/08/20/544171.html

2008-08-25 @ 22:53:40
Postat av: S

Bergen it is!

2008-08-25 @ 23:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0