24:e December 2008

Det började med ett rop.
Frukosten var klar. Min syster och pojkvän hälsade på och lämnade av lite julgodis som jag nu sitter och smaskar lite på.
Jag börjar nu få lite julstämning. Men det tog tid ska ni veta. Igår var det uppesittarkväll, den enda kvällen på året jag köper bingolotter och sitter med familjen och hoppas på en riktigt fin julklapp. 
Men Bingolotto var en besvikelse utan dess like. Var var humorn, värmen? Jag fick nog klockan 21.00 när de skulle berätta om Jesus. Ingenting ont om det, men det var inte Bingolotto.

Snart kommer barnen springandes genom dörren. Vi kommer alla att sätta oss framför tv:n och titta på Kalle Anka. Minnas hur det var när man var barn, hur underbart det var. Sakna, men ändå njuta.

Det luktar mat genom hela huset.
Snart kommer Tomten. Det får bli jag i år.

Nu är Julen här.

Kommentarer
Postat av: Johanna

God Jul Andreas!

2008-12-24 @ 18:55:45
URL: http://sweetlittleme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0