Ännu en härlig måndag!

Dåtid.
Klockan 06.00 vaknade en trött pojke av att "Overkill" med Colin Hay spelades på telefonen.
Den börjar med dessa ord: "I can't get to sleep". Och nej, det kan han verkligen inte heller. Han ligger halv två på söndagsnatten och tänker att "nu, nu måste jag sova, jag kommer att sluta ögonen och inte öppna de på hela natten". Två minuter senare ligger han klarvaken, ögonen öppna och tycker att det är varmt i rummet.
Bort med det tjocka, fluffiga täcket! Istället blev det ett luftande påslakan.
Och tänkte "fan vad kallt det blev." Tillbaks med det tjocka, fluffiga täcket. 
  
Han är inte riktigt säker på när han somnade. Det kan ha varit när han drömde sig bort om de där tre önskningarna har vill ha av en "ande" men inte får.

Men. Han vaknade i alla fall, som tur är. In i duschen, på med datorn och kläderna innan han tog sig friheten att dricka en kopp grönt te. Han kan ju inte dricka kaffe på morgonen. Fem i halv åtta började han få lite panik. 9 minuter innan tåget skulle gå. Det blev cykeln, eftersom hans pappa inte var redo att åka än. Det kunde ha blivit ett stort misstag...

Nutid.
...Klockorna ringer, bommarna går sakta ner, full fart på den mycket isiga vägen, en snabb vänstersväng, åker på ett gupp, ner med bakhjulet på isen, halkar, ser hans liv passera förbi, tar emot sig med vänsterfoten, hjärtat slår väldigt fort, den tunga andningen avtar efter en stund. Det var nära hans första "klotning" i år.



Nu är JAG tillbaka igen. Jag har väldigt mycket att göra. Läsa lite och skriva 2500 ord till torsdag. På fredag åker jag iväg till Åland på träningsläger, så den dagen blir det inte mycket plugg. 
Tror inte ens jag kan träna ikväll. Jag får se hur långt jag kommer.  


Kommentarer
Postat av: S

Halt underlag och morgan kall är inte ett vinnande koncept

2008-02-04 @ 15:53:56
URL: http://aboutalittleboy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0