Det var som -95, all over again...

Idag trodde jag att det inte skulle bli en vanlig skoldag, där tanter och farbröder skulle stå vid tavlan och prata om sånt man var tvungen att komma ihåg. Det var labbdag idag.
Skoldagen började ganska segt, men styrdes snabbt upp efter kafferasten med några mattespel, där moi var geniet. Jo, faktiskt. I min lilla grupp var jag det.
Sen tog hunger efter mat över hungern efter lärande, och McDonalds var stället som jag besökte.
Efter det var det dags att kliva in i laboratoriet. Vår lärare, en cool man med vit mustasch tog kommandot och berättade snabbt vad vi skulle göra. Lektionen bestod av klippa och klistra och ballonger och mashmallows och magneter och tärningar och batterier och mycket annat. Och. Vi fick sluta tidigare. Det var som att vara 9 år igen.
Imorgon blir det en välbehölig ledig dag efter sammanlagt två timmars sömn på tre nätter.
Typ.

- Kommunen säger att min syster har skolproblem, vilket är konstigt för hon har inte vart i skolan på två år.
Tjyvlyssning på tåget hem.
Avdelning: Det var som fan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0