Döm inte hunden efter håret (eller nåt sånt)

Jag får ha lite självdistans i alla fall. Det är inte mitt motto, men väl en mening man kan använda när man inte har ett perfekt liv. Jag har ingen motorbåt för 18 miljoner, inget reklamkontrakt och inga groupies som flockas runt mig som eldflugor runt en brasa. 
   Men det är också att man undrar när man ser ett par tjejer i 19-årsåldern går hand i hand nerför gatan. Är det riktig kärlek, eller vill de baral visa världen att "här är vi, lika tajta som Thelma & Louise"? Jag vågar inte tippa.
   En annan sak jag undrar är när jag ser en tjej i 16-årsåldern i tjock, fluffig jacka, en kort kjol, med ingenting under förutom ett par långa strumpor upp till knäna (och troligtvis ett par trosor), gåendes nerför samma gata med ett par gigantiska solbrillor. "Ja okej, det är kallt, men soler skiner ju, så det måste ju vara varmt, och min idol är ju Lindsey Lohan".
Hon kanske inte har några trosor på sig i alla fall?
   Och så går jag ner för samma gata, med orange skägg och ovårdat hår, och det går inte att undra vad just samma människor tänker om mig: "Vilka är hans föräldrar, Tintin och Bob Dylan?".
Så. Man får ha lite självdistans i alla fall.


Kommentarer
Postat av: P

en av skäggisarna i ZZ Top skulle ju oxå kunna vara ett tänkbart päron till herrn...låt det växa fritt!

2008-02-28 @ 21:20:01
Postat av: S

Gissar på att hagbard är en avlägsen släkting

2008-02-28 @ 22:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0