En alla hjärtans dag-spelning

Pappa är stressad. Svär i varje mening: "Var fan la vi dem de?", "Va i helvete, det funkar ju inte i alla fall!", "K*K!". Nej okej, det sista skrek han inte, men det är ganska mycket svordomar. Jag tror han får borsta tänderna lite extra ikväll. Min journalistpolares morsa frågade oss i måndags om vi ville lira på deras avslutningsfest (vet inte riktigt vad det är som avslutas), och jag blev ganska glad. Jag behövde pengarna.

Såg ni: jag BEHÖVDE pengarna. Inte längre dock. Idag fick jag mitt studiemedel. 9 lax. Jag skrattade lite för mig själv och åt en pizza för att fira, en stark pizza med jalapeños och tacokrydda. Det var olidligt starkt men gott.
Nu bär det snart iväg i alla fall. Jag finns inte på yogan, om nån undrar, för snart ska spelas lite Cat Stevens, Beatles, Lasse Winnerbäck och Brett Dennen. Och "When a man loves a woman" som är pappas val.
Det är ju trots allt alla hjärtans dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0