F**K YOU, fotgängare!

En rätt rolig sak hände mig nyss. Jag var på väg till skolan, tänkte väl på "spelningen" jag och min käre far ska ha ikväll. Innan jag gick ut från tåget, tänkte jag gå ner på stan och se hur mycket pengar jag hade kvar på kortet. Men i mina tankar gick jag istället mot ett övergångsställe mot skolan. En bil stannade, som bilar ska göra, men i sista sekunden gjorde jag en helomvändning och gick bort från övergångsstället. När bilen körde förbi, såg jag ett långfinger innanför fönstret. Först blev jag lite sur, sen skrattade jag.
Och det kanske ska tilläggas att det var en man i sina bästa 50 år.

Tävlingen om den åtråvärda mackan avslutas efter "spelningen". Håll till godo.

Till dess - Om allt vore perfekt, vore inget perfekt. Tänk på det.

Kommentarer
Postat av: P

fy fan för gångtrafikanter...

2008-02-14 @ 12:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0