Från fejktuber och konstgräs...

Då är vi tillbaka från träningslägret/turneringen på Åland. Allt handlade om fotboll och mat och lite sömn, lite melodifestivalen (jag återkommer med det) och ganska mycket poker. Och en och annan manliga äckelheter..
Matcherna kan jag väl nämna så här i förbifarten, två förluster och tre 0-0 matcher (den sista 0-0 matchen förlorade vi på straffar). Alltså, 0 mål framåt och 3 insläppta (om man inte räknar straffmålen). Inte jättebra.
   Min egen insats? Om jag ska ha lite självdistans så måste jag säga godkänt, inte mer. Jag hade inte så mycket att göra, fick inte slänga mig ner på marken någon gång tror jag.

Så. Är det dags att kommentera Melodifestivalen, första delfinalen? Jag tror det.
Vi satt ett gäng grabbar och tittade på den med lågt ljud. Men man hörde. Det man ville höra och det man inte ville höra. Här kommer en sammanfattning av samtliga låtar, betyg och sågningen, där någon i sällskapen sa något som inte är så smickrande för de tävlande:

1 är sämst och 5 är bäst:

E-Type och Poodles: 2
Sågningen - Fan, han kan ju bara sjunga i E.

Face-84: 1
Sågningen - De är ju söta i alla fall.

Velvet: 2
Sågningen (?) - Hon har vart tillsammans med Markoolio. De delar vårdnad på hundarna.

Brandur: 1
Sågningen - Fan va han måste vara mobbad & Det kan ju inte vara kul o ha samma frilla som Gustav Vasa.

Michael Michailoff: 3
Sågningen: Vill han vara Andreas Johnsson eller?

Amy Diamond: 2
Sågningen: Det går ju o stoppa in en sockerbit mellen hennes glögg

Suzzie Tapper: 2
Sågningen: Fan vilken äcklig röst hon har

Christer Sjögren: -
Sågningen: AHHH!!! Fan va han är äcklig!

Bäst: Michael Michailoff
Sämst: Christer Sjögren
Men det var ändå "Det finns mirakel.." som man sjöng på dagen efter.
Den och "I Love Europe".

Skola.

Kommentarer
Postat av: jone

"Glögg" = något som man dricker. "Glugg" = kan man ha mellan tänderna.

2008-02-11 @ 16:56:44
URL: http://jagskanoglyckas.blogg.se
Postat av: Morgan

Oj då, tack för att du rättade mig. Det var nära...

2008-02-11 @ 20:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0