Gladiatorerna nästa!

Jag vet inte riktigt vad som hänt med undervisningen, men oftast är det faktiskt, jo FAKTISKT, rätt kul att gå i skolan. Som igår. Vi var på Faktorimuseét i Eskilstuna, det är som Tom-Tits med större och mer avancerade grejer. Där fick vi gjuta (en kapsylöppnare), göra papper (av peppersgegga), trycka eget på papper (Ante the man...) och framförallt: Smida. Ni vet, när man stoppar in en metallstång i 1700 graders ugn och bankar på den med en slägga. Det var otroligt kul, ni måste testa. Man känner sig som en sån där hårig, svettig man på medeltiden som smider svärd. Väldigt manligt. Beröm av läraren fick jag också, när han sa att det var tråkigt att jag var med, då han inte kan skälla på mig för att jag inte gjorde fel.

Idag åker vi till Västerås för att se hur det fungerar i reningsverket. Hur det slutar kan jag berätta sen. När jag kommer hem och luktar bajs.

XOXO


Kommentarer
Postat av: S

Beröm av läraren fick jag också, när han sa att det var tråkigt att jag var med, då han inte kan skälla på mig för att jag gjorde fel.

Jag förstår inte?

2008-02-21 @ 08:31:55
Postat av: Emma

jag tror det saknas ett 'inte'.

2008-02-21 @ 09:36:03
URL: http://m0e.blogg.se
Postat av: Morgan

...för att jag INTE gjorde fel. Tack Emma

2008-02-21 @ 13:22:32
Postat av: S

Hmm

2008-02-21 @ 13:41:23
Postat av: C

Full?

2008-02-21 @ 17:17:51
Postat av: P

full like a kastrull

2008-02-21 @ 18:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0