Ett livslångt lärande...en livslång kamratskap...

Jag pluggar till lärare. Oavsett hur många ord jag läser, hur många blad jag skriver och hur många år av rutin så finns det alltid något att lära. Att bedöma, berömma och att kritisera på rätt sätt. Hur ska jag någonsin kunna bli en fulländad pedagog? Det går inte. Men det är en fantastisk utmaning. Det är därför, min vän, jag vill bli det jag håller på att bli.

Vad vill du bli? Journalist, okej, vad mer? En farsa, en förebild, 82 år?
Det är 60 år kvar. 22,630 dagar, 543,120 timmar och 32,587,200 minuter. Huvudräkning du vet.
Så varför har du bråttom? Har du det? Vad vill du göra i år?
Gör det.
Solen går inte upp förrän om några timmar och en ny dag gryr. Möjligheter nalkas och nya nödvändigheter lärs in.
Du är ju bara 22. Du har några minuter kvar att göra det du vill.
Gör det.
Jag finns här.
Grattis.

Kommentarer
Postat av: 22-åringen (va, 22?)

Bråttom? Kapitel ett har ju precis börjat...

2008-01-21 @ 23:51:59
URL: http://jagskanoglyckas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0