I brist på annat...

Här kommer en sammanställning av min lediga dag:

10.09 - Kliver upp ur sängen.
10.18 - Äter en frukost bestående av fil med müsli, två mackor och lite multivitaminjuice medan jag tittar klart på "Before the devil knows you're dead". Denna kritikerrosade film (5a av Expressen!) handlar om två bröder som rånar sina föräldrars juvelbutik. Men rånet går vansinnigt fel...
Den är rätt seg, det var därför jag såg den i omgångar, men den mäktar med lysande skådespelarinsatser av såväl Phillip Seymor Hoffman som Ethan Hawke och Albert Finney.


Betyg: F F. Trots insatserna.

13.31 - Dagens bästa film, hittills. "Gone Baby Gone" är Ben Afflecks regidebut och handlar om en 4-årig flicka som blir kindappad av en knarkande mamma. Ett par detektiver, en man och en kvinna, tar åt sig uppdraget.
Mycket stark regi och mycket starka scener. En film i tiden (jag tänker på Madeleine). Med Bens lillebrorsa Casey, Morgan Freeman och Ed Harris. Rekommenderas starkt.

Betyg: F F F F
Nu ska jag äta lite hamburgare...

15.55 - Japp. Hamburgarna var goda. Jag sköljde ner de med några glas multivitamindryck och vilade ögonen på rätt många avsnitt av My Name is Earl. Efter detta tänkte jag sätta mig och spela lite Football Manager, men när jag väl kom upp fick jag se att mitt rum inte var i det bästa skicket. Dags att sätta på lite musik och ta fram dammsugaren...

16.46 - Så där ja, rummet städat och jag hann till och med att lägga in en laddning i tvättmaskinen. Vad ska man hitta på nu i 45 minuter innan det är dags att åka till träningen?

23.31 - Träningen gick bra. Det var inte den där vanliga onsdagsträningen med löpning. Väl hemma fanns en kebabpizza för mig att äta. Mums... "He was a quiet man" stod på tur, en drama/komedi med Christian Slater och Elisha Cuthbert. En kontorsdrönare funderar på att döda alla sina medarbetare, men lyckas inte uppbringa modet för att ta steget. En ödesmättad eftermiddag korsar dock Bob Maconel linjen från potentiell mördare till hjälte när han räddar den vackra Venessa från en annan mans pistolkula...En ganska lätt film, men en stark historia.

Betyg: F F F

Jag såg även när United, och Ronaldo (!) vann enkelt över Portsmouth med 2-0.

Nu blir det Conan O'Brien och sömn.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag väntar med spänning på fortsättningen.. ;)

2008-01-30 @ 17:04:29
URL: http://sweetlittleme.blogg.se
Postat av: mr.jones

jag har sagt det förr och jag säger det igen - vilket värdelöst liv du lever... =)

2008-01-30 @ 17:12:19
URL: http://jagskanoglyckas.blogg.se
Postat av: Anonym

Fortfarande så har du inte varit en enda gång på toa!`?

2008-01-30 @ 22:06:40
Postat av: C

Vilket perfekt liv du lever... =)

2008-01-30 @ 23:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0