Vad vore livet utan problem?

...som flickan sa.
I måndags satt jag tillsammans med 183 studenter och väntade på att mitt namn skulle ropas upp. Det gjorde det inte. Jag hade tydligen inte accepterat min egen anmälan till kursen och blivit struken. Idag ringde jag till den ansvarige för lärarprogrammet och hon skulle göra sitt bästa för att försöka få in mig. Hon sa att det förmodligen kommer att lyckas. Med det är inte det enda problemet. Studiebidrag och studielån. Man måste vara inskriven för att få en studieförsäkran för att därefter få pengar från CSN. Jag tänkte ringa till CSN och fråga om så verkligen var fallet, om jag inte får några pengar alls imorgon. Men min personliga CSN-kod är förvunnen så min far, som städade området kring datorn, kommer hem och hjälper mig att leta. Om jag blir inskriven men inte får några pengar, kan jag ändå inte gå kursen.

Och jag har fått ett j***a virus på min dator.

Men vad vore livet utan problem. Det är ju de som gör en människa starkare.
Och svagare på samma gång.
Tyck synd om mig.

Kommentarer
Postat av: hihi

Det där kallas för "Att göra en "Ante"...

2008-01-24 @ 16:12:59
Postat av: Anonym

Det där kallas för "Att göra en Ante"...

2008-01-24 @ 16:13:40
Postat av: Emma

Du kommer få pengar, bara i efterhand eftersom din studieförsäkran är sen pga av dina uppradade problem ;)

2008-01-24 @ 16:42:51
URL: http://m0e.blogg.se
Postat av: Bläckis

gud vad du kommer vara "stark" på din 30årsdag...hihi

2008-01-24 @ 17:04:11
Postat av: R

varför blir jag inte förvånad?

2008-01-24 @ 21:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0