Tillbaka från ö-länderna!

Jaha, då var man tillbaka då.
Huset står kvar.
Gitarren är kvar. Ostämd, men i fint skick. Dags att börja på den där svenska skivan nu kanske.

I fredags eftermiddag åkte jag. Jag blev väldigt glad när farsan kunde fixa så jag kunde kolla på mini-dvdn på vägen ner. Men surnade till rejält när den halvvägs in i första filmen la av utan förklarlig anledning. Så det blev 5 timmar med Café, musik och "20 frågor" med morsan. Men det gick fint. Väl där nere skulle förtältet sättas upp. I regnet. Jag körde ett litet skämt att min biceps gjorde ont när jag hamrade. Det fick jag höra hela helgen. Men det var ju bara ett skämt.
Skit samma.

Lördagen gick ut på att shoppa lite. Jag hittade ett par skjorts och en t-shirt, mor och far betalade. Snällt. Jag hittade även två par solbrillor och en bok jag tänkte läsa på tåget hem.
Det är dansbandsveckan på just den campingen. Mycket folk, ganska många ungdomar. Det var ett jävla drag i stugorna. Men jag satt inne och kollade på film. På kvällen drog jag och pappa (som inte dansar numera) till Borgholm och spelade lite minigolf innan vi satte oss på en restaurang och käkade och drack lite öl. Vi pratade om hans liv (jag hoppas att jag nån gång kan dela med mig av det. Han har levt ett ganska intensivt liv. Bloggen kanske? Jag fick nämligen hans tillåtelse...). Kvällen avslutades med en timme på en pub, där två pojkar i 17-årsåldern spelade och sjöng lite covers. De körde I'm Yours och slaktade den. Totalt.

Tåget hem på söndagen gick inte år att läsa boken jag köpte, utan att kolla lite film Jag kikade på "We are Marshalls" igen och "Rendition." Ganska bra S. Tät. Spännande.

Jone skjutsade hem mig från tågstationen. Vi såg finalen. Spanien var det bästa laget under turneringen och var värdiga vinnare. 

På tal om ingenting av det ovanstående.
Ingen får säga att det inte finns några risker med att jobba med barn. Idag lirade jag fotboll med 5 grabbar. Alla mot mig. När det stod 5-5 kom jag fri med målvakten då ett ben kom framför mina. Jag halkade till i det våta gräset och det hördes ett "knäpp" i mitt högra knä. Jag kunde inte ens cykla hem. Jag har riktigt ont just nu. 
Och inte ens straff fick jag. De tog bollen och vann med 6-5. 
Revansch utlovas. Och då är det krig! 

Kommentarer
Postat av: S

Måste se den filmen

2008-07-02 @ 11:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0