Två helt underbara segrar!

Först...
Om vi hade förlorat mot Hallstahammar idag hade vi "bara" varit 4 poäng före de i toppen. Vid vinst hade poängen varit 10 före.
I halvtid låg vi under med 2-0 (jag tar nog på mig ett av målen) efter försvars/målvaktsmisstag. Vi hade mycket boll men skapade ingenting framåt. I omklädningrummet i halvtid såg det ut som om många hängde med huvudet, och jag tänkte 'det här tar vi nog aldrig...'. Men tji fick jag. Vi flyttade upp en man extra i anfallet och tryckte på med fler folk. Det gav utdelning. När det återstod cirka 25 minuter kvar satte Ralle dit 1-2, fem minuter senare Tero till 2-2. När Idling sedan fick lägga straff när klockan stod på 80 minuter, trodde jag att vi hade vänt matchen.
Men målvakten tog den.
Tre minuter senare tog Ralle bollen och skulle slå en frispark i en bra position. Bollen skruvade sig runt muren, målvakten slängde sig, men bollen rasslade bakom. Vi hade vänt matchen!

Och...
Jag sa åt Jone att 'nu får snart Zlatan visa något i landslaget'. Sekunden senare tog han emot ett inkast, vände om och passade Henke som spelade tillbaka (poäng till Jone), och Zlatan sköt en vrist i borte krysset! Drömmål och välkommen tillbaka till landslaget!
10 minuter senare "gick" Petter Hansson in bollen (poäng till Jone) och segern var i hamn.
Underbar öppning på EM för Sveriges del!

Vilken fantastisk kväll!
Jag kommer att somna gott ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0