Filmtipset.

Det var längesen jag hade ett filmtips. Jag måste bli bättre på det. Här kommer ett.

August Rush
Evan Taylor är 11 år,  föräldralös och hoppas på att musiken ska ta honom igenom livet, kanske till och med träffa sina föräldrar. Han bestämmer en kväll att hitta sin föräldrar på egen hand och hamnar hos "Trollkarlen" (Robin Williams) och lär sig spela gitarr. Som en Gud. Efter en rymning hamnar han istället hos en präst och lär sig spela piano och orgel. Som en Gud. Samtidigt som hans mamma gör allt i sin makt för att hitta honom.
Sockersöt, en aning sentimental och väldigt osannolikt. Men jävlar vilken saga. Jag förstår om det finns de som inte gillar filmen alls, men för de som gillar musik, oavsett musik, ge den en chans.
Också med Keri Russell, Jonathan Rhys Meyers och Terrence Howard
Jag fick lite inspiration efter filmen. Tyvärr är klockan halv ett just nu. Jag vill inte väcka mina föräldrar.

Betyg: F F F

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du haft en bra helg :)
Godnatt.

2008-03-17 @ 00:53:17
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0