Otitlad blogg-inlägg

Igår.
Inspirationen slog till igen. Två låtar skrevs och spelades in, men bara en får följa med på skivan. Eller?
Några Vänner-avsnitt plöjdes igenom (säsong 9) innan Simon ringde:
- Tja! Har Jone snackat med dig?
- Nej.
- Pontus?
- Nej.
- Då vet du inte att vi kommer till dig om en halvtimme?
- Nej.

Så de kom. Och vad gjorde vi? Pontus låg i soffan och med ena ögat på Let's Dance och andra på Vänner. Simon likaså, men han låg i min säng. Jag själv bryr mig lika lite om Let's Dance som jag bryr mig om vem som kommer att bli Bahamas nästa president. Jone däremot.
Jone däremot. Han kom till mig med två öl och en flaska JD, som blev halvfull när han gick hem igen. Jone blev full. Eller som han så elegant uttryckte det: "salongsberusad".
Jones roligaste kommentar (som ingen skrattade åt):
Vi tittade på "Numbers" på fyran (tror jag) och Jone höll på med sin mobil. En kvart senare tittar han upp och frågar:
- Är det "På Spaning i New York"?
 
Idag.
Man borde inte vakna klockan 7 en lördagsmorgon. Men jag var tvungen, då matchen tyvärr inte kunde flyttas. Så upp, dricka en kopp kaffe, packa, hämta Simon, till Köping och spela match. Div 3-gänget Kumla stod för motståndet. Efter en bländade första halvlek där vi visade stor passningsskicklighet gjordes bara ett mål av oss. Trots tre missade frilägen, eller nåt sånt. Andra halvlek kunde vi inte stå emot deras spel, och kvitteringen kom efter ett par minuter. Mycket bra spel i första, mycket dåligt i andra.

Och på sidan om stod en bakfull liten kille och förmodligen njöt, då vi i andra halvlek behövde, men inte hade, den jävlar-anamma han kan bidra med.
Tre stjärnor (med tanke på första halvlek):
*** 
Tobias Idling
**
Anes Brkovic
*
Rauli Pakanen

Kommentarer
Postat av: j

cheers...

2008-04-01 @ 13:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0