Minnen del 4

Innan jag börjar skriva om det fjärde minnet så vill jag påpeka att alla dessa minnen inte är i kronologisk ordning. Jag skriver om minnet som kommer upp i huvudet, oavsett om det hoppar från när jag var 16 eller 5 år. Men det är det som är lite av tjusningen också.

Man vet aldrig vad man får.


  



Du minns väldigt starkt just en scen som utspelade sig en enda dag nästan varje år. Dagen då glansdagarna skulle börja. Skolavslutningen.
Den dagen på året då lukten av sololja och nyklippt gräs var starkast, dagen då sångerna från Ledin hördes tydligast och dagen då glassen alltid var den godaste glassen på hela året.

Den där glassen ja, den är svår att glömma.

Du minns när du gick fram till din mamma och frågade (eller krävde) pengar till glass och hon svarade alltid 'klart du ska ha en glass'. Och du och Brian gick till kiosken och köpte den dyraste glassen de hade. Oftast blev det Daim. Men det var nog inte smaken som gjorde att det var den godaste glassen på hela året. Det var nog känslan.
Du tror det. Ja, känslan var det.


När du och Brian gick hem från kyrkan pratade ni om vad ni skulle hitta på den dagen.

Inte nästa dag, inte nästa vecka. Utan just då. Kanske en lite sats hemmagjord vinbärssaft? "Sittdroppa" från rampen med dina för små inlines? Cykla till Överskottsbolaget och köpa ostbågar och godis och dricka?


Balansgången på din lågstadieskolas korta staket var en rutin, och du ramlade aldrig.

Du sprang fram på den, gjorde en volt, stod på händer och hoppade ner igen medan Brian applåderade och hurrade åt dina konster.


Kommentarer
Postat av: S

Jag tror nog att minnet av dina akrobatkonster från förr, just bara är ett minne. Ett väldigt suddigt sådant. Är du säker på att det var en volt du gjorde. Självklart låter det bättre om vi säger det. Men var det så, eller är det bara så du vill minnas det? :D

2008-05-16 @ 17:18:05
Postat av: Morgan

En metafor S, en metafor om hur lycklig jag var...

Läs mellan raderna!

2008-05-16 @ 19:51:11
Postat av: R

haha, killen börjar bli kaxig!:) dock fortfarande imponerad över skriftspråket! vad har hänt? börjar nästan tror att någon annan står för dikterandet..

2008-05-17 @ 12:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0