Update!

Jag antar att ni vill ha en uppdatering? Här kommer den:

Dagen började med en liten tripp till Köping och systemet innan Jone handlade ett par t-shirts på H&M.
På vägen hem fick jag ett meddelande där det stod att Calle öppnat första cidern. Jag blev då sugen på en öl så när jag kom hem öppnade jag en kall, god öl och la mig ute i den stekheta solen.
   Runt halv sex kom Jone och vi drack ett par sommardrinkar. Ena var riktigt jävla äcklig och andra var helt okej. En och en halv timme senare kom Calle och Pontus in genom dörren.
   Nästa anhalt blev Henke. Många från laget var där, även Ödlan, som med hjälp av lite övertalning även följde med ut på krogen. Jag vet inte riktigt när, men någonstans hos Henke började en liten kille få lite för mycket i sig...
Skjuts in till E-tuna stod Linus för. Inne på Lotus var det tomt på folk. Nej, okej, inte direkt jättetomt, men det var inte mycket folk, och då var ändå klockan halv tolv. Så vi tog oss en varsin "dricka" och gick runt och kollade på folk. Jag vet inte när men någonstans inne på Lotus fick en liten kille lite för mycket i sig...
Det drog igång när en del från laget och Emma med entourage kom till schlagergolvet. Den blev lite allsång, lite mer dricka, lite luft. Det som det brukar...
...men vänta! Kommer du ihåg meddelandet du skickade till mig igår Simon? Annars, kolla 18.06 på telefonen...
Gjort det...
Nu...
Det var en som tog meddelandet på allvar.
En liten kille som fick lite för mycket i sig.

Jag tror klockan var halv två, när Jone kom vinglandes till stora golvet, ensam tyvärr. Han började dansa med oss och in i en kille som stod bakom, men bad om ursäkt, bara för att dansa in i honom igen. Han var helt frånvarande i blicken, så jag antog att det var bäst att släpa ut honom. Med ett hårt grepp om den lilla killen, gick vi förbi vakterna som frågade om allt var okej, och ut från krogen.

   Utanför kom en man (holländsk?) och frågade på engelska "if we have som cocaine". Jag skrattade och sa att "No we don't". Jone däremot sluddrade att "Do you even know what cocaine is, little man!". Jag ryckte bort honom och vandrade till KH. Men, när jag släppte taget för ett litet ögonblick, sprang den lilla mannen med trippande steg tillbaka till krogen, bara för att se vakten stå framför honom. Jag kom och ryckte bort honom. Igen.

   Lite käk, svarttaxi hem, hjälp med betalningen (den lille mannen ville ge sitt körkort till Börje, som betalning), och ett "hej då, gå hem och sov nu".

Vad jag fick tillbaka? Ett "dra åt helvete!"




Men det var kul.


Kommentarer
Postat av: Emma

Det var kul ;)
'Emma med entourage', gillar det!

2008-05-11 @ 20:40:12
URL: http://m0e.blogg.se
Postat av: S

Mycket kul kväll, verkade det som. Lite synd att man missade det, men det kommer flera gånger misstänker jag!

2008-05-11 @ 20:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0