Who gives a flying f**k...?

Det är klart att en utgång med god dryck och goda vänner är det ultimata efter en 5-0 seger.
Om man hade pengar.
Igår hade jag tyvärr inte det, så jag gjorde det smarta och stannade hemma medan mina vänner gjorde det vi alltid gör en helg. Gick ut på krogen. Lotus. Vad hände?
Tydligen ingenting. Så jag missade inget.

Det gör mig ganska bitter när de säger att 'du aldrig har några pengar, fattiga jävel', men ändå klagar när jag inte följer med ut. Make up your fucking minds!
Sms-kedja från igår:
Från Sigge: Det är inte samma sak utan dig! I'm Yours!
Jag svarade: Next time boys! Miss U 2. Nu ska jag sova, ha så kul.
Här blev jag ganska glad. Men fick direkt efteråt:
Från Sigge: Nolla
och från Jone: Jo, det är precis samma sak utan dig
och från Calle: 0a från oss alla.

Jag gjorde rätt.
Klart man ville följa med, med inte så pass att jag ska få skulder till mannen med ??000 på kontot och vill ha tillbaka det nästa dag. Fan heller.

Idag vaknade jag 10.30 och var ganska trött, men bestämde mig för att hoppa upp ur sängen i alla fall.
Jag skrev om några av mina gamla låtar innan jag klockan 12 åkte iväg till min systerdotter som fyller 2 idag.
Kaffe och tårta. Paketöppning och folk jag inte kände.
Halv två åkte vi hem igen och klockan tre tog jag på mig domartröjan och fotbollsskorna och åkte iväg till Centralvallen och blåste i visselpipan tre gånger.
Regnet duggade och vinden var kall och jag hade på mig kortbyxor, det enda jag tänkte var 'pengar, pengar, pengar'...
Klockan 5 dömde jag igen och fick blåsa fyra gånger.
200 spänn båda matcherna. Så nu klarar jag mig en vecka eller nåt i alla fall.

Såg nyss på "Untraceable", en thriller om en seriemördare som lägger ut sina bestialiska tortyrmord på en internetsajt. Och varje gång en amerikansk medborgare klickar in sig på sidan, tar de offret en steg närmare döden.
En spännande dussin-thriller, förutsägbar men med bra skådisar som Diane Lane och Tom Hanks lillebror Colin.
Trea.

Ska sova nu.

Kommentarer
Postat av: S

Första kom från mig, ett ärligt sms. Det andra tyckte "någon" var en kul grej om vi alla skulle skicka, så jag fick ge efter för grupptrycket på den. Så är den bittra sanningen min vän:)

2008-05-19 @ 00:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0