En längre sammanfattning 2.

21.00

När
vi åter kom till hotellet öppnades öl omgående. Siggster hade några timmar innan köpt lite internet till vårt rum, så en hel del Youtube-låtar avverkades ur Journalistens nya högtalare. Det kom några till ur laget för att göra Riddarna sällskap, och vi gjorde det vi gör bäst: Spelade supar-spel. Denna kväll blev det Black-Jack. Men tyvärr så kom vi till hotellet efter matchen ganska sent, så fulla var vi tyvärr inte än.
Journalisten ville "go out of control" och valde att springa naken i korridoren från ett rum till ett annat.



Det blev sent, för sent. Ingen av oss var tillräckligt fulla, så jag och Siggster bestämde oss för att spela lite Black-Jack i hög fart för att sätta igång cirkulationen i blodet. Det fungerade någorlunda.
Millo och Limpan hade hört att studentstället "Corona" var ett bra ställe att spendera fredgaskvällar på, så efter lite övertalning till Ralle så tog vi taxi till just det stället.

När hela laget stod utanför och tittade upp genom fönstret på nattklubben fick vi se tre par dansa. Detta var nära att få oss att strunta i att gå in utan att ta en taxi tillbaka till stan. Men efter ett tag stod vi kön.
Innanför dörrarna pumpades det musik, och när vi kom upp slog det oss att vi hade kikat in i fel fönster. För här var det inga tre par som dansade. Det var några till, inte överlägset många, men några till. Och fler skulle det bli.
För att göra kvällen rättvis kommer här några bilder:


Den äldsta finnen på Corona med ett leende som kan charma vilken flicka som helst.


Mr. Oreskovich var i början uttråkad med kom sedan att stå vid scenen som den disco-kung han är.


Challe var så full att han inte kunde öppna ögonen.

Johan snodde sedan min mobil för att vara vimmelforgraf, vilket han lyckades med...sådär.

-Okej, Maria, det är nåt jävla pervo som tar kort på mig...

-Äru från Slitz eller?

-Hehe...hehe...he..va göru?

Jag glömde berätta att Siggster åkte hem till Sanna. Visserligen var det tråkigt, men man får väl ha förståelse.

Taxi hem, hamburgare, får se Journalisten ligga däckad över hela vår dubbelsäng, knuffar honom lite i sidan för att se om han lever.
Sömn.

09.30

Jag hade två mål den här resan, att ha en riktigt rolig helg och att kliva upp för att äta hotellfrukost åtminstone en morgon. Så jag tog på mig mina kläder, gick ner, åt en fantastisk frukost bestående av yoghurt med bär, äggröra, korv, bacon, macka med ost och skinka, tre glas juice och en kopp kaffe.
När jag klev in i hotellrummet igen låg Journalisten fortfarande och nussade gott.

Nästkommande tre timmar var uppvaknande. Jag tog en återställare och satte mig framför datorn och såg på "A night at Roxbury" och fick genast upp partytermometern i topp igen.
Efter filmen kilade jag, Johan och Challe iväg till systemet igen, och där inhandlades det öl, Smirnoff Ice och cider. Jag kommer inte riktigt ihåg vad summan stannade på, men den var nog ganska saftig.

Klockan halv ett var det dags att gå en liten promenad til O'learys, där hela laget skulle se på fotboll och käka. United förlorade med 2-1 mot Arsenal, och jag förlorade 150 spänn på en spelautomat. Dubbel-fuck!

Efter matchen vandrade vi tillbaka till hotellet där relaxavdelningen skulle invaderas. Vi hade tippat stryktipset och lagt in 50 spänn var, där den som fått flest rätt skulle klirra in hela skiten. Jag var ett rätt ifrån 750 spänn, vilket skulle ha gjort min dag.

Men men, klockan började närma sig party-time, och denna gång skulle ingen tid gå till spillo!

to be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0