Lite tankar...

Jag vaknade 0630, militär tid. Tidigare än jag någonsin vaknat en skoldag, och det är konstigt eftersom jag somnade någonstans mellan 0030 och 0130 igår natt. Jag trodde att jag hade all tid i världen att fixa i ordning mig. Jag tog en lång dusch, åt frukost och tittade en snutt på en film. Plötsligt var klockan 0725, nio minuter innan tåget skulle gå. Jag fick självklart lite panik. Och jag hade inte ens fixat frillan. Och ni som känner mig, vad är viktigast: en fixad frilla eller att hinna till tåget? 
Men jag klarade mig, med väldigt snår marginal. Jag hann tyvärr inte att köpa en biljett eftersom jag var tvungen att låsa cykeln (inte fan skulle den bli stulen igen). Dagen innan hade jag lagt in tillräckligt med pengar på mitt kort för att komma in, äta lunch och komma hem. Därför skulle den där 100-lappen som biljetten kostar på tåget göra att jag inte ens skulle komma hem. 
Därför drog jag en rövare. Jag drog på full volym i min telefon, satte på mig mina öronlurar och blundade med ansiktet mot fönstret. Om nu konduktören skulle komma skulle jag låtsas inte höra och kanske, kanske slippa betala. Som tur var kom det aldrig någon. Jag blev glad över att ha fått lite pengar över.

Idag är det heldag i skolan. Den första på mycket länge. Det är lätt att bli bortskämd på högskolan.

Jag ställde mig i kafeteriekön och skulle köpa mig en kopp te för mina tågpengar, då Johanna Andersson ställde sig bakom mig med en kompis. Hon sa hej, jag sa hej. Hon sa "nej, titta vad gulligt", jag undrade vad då? Vände mig om och fick se de två titta på en genomskinlig plastpåse med fyra skorpor i. "Jaaaa..." sa hennes kompis. Men hur mycket jag än vred och vände på det blev aldrig påsen med skorpor gullig.

Och HON är tillbaka. HON som överdriver sitt uttal, HON som gör mig illamående. Fuck.

Jag funderar på att stanna uppe hela natten för att bevaka Filip och Fredriks valvaka som hålls i USA. Dels för att det är intressant (kan bli första svarta presidenten!) och dels för att det är Filip och Fredrik. Men någonting sägen mig att de inte kommer att spexa till det, det kommer att bli seriöst. Med bra gäster dock, bland annat Ingvar Karlsson, Mona Sahlin, Kristian Luuk och Henrik Schyffert.

Kommentarer
Postat av: J

F&F:s valvaka hålls icke i USA, utan i kära gamla Sverige.

2008-11-04 @ 18:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0