En längre sammanfattning 1.

04.30

Det
var tidigt, väldigt tidigt. Klockan var så lite att det kändes som om de enda som var vakna just då var lastbilschufförer och trance-folk på extasy. Jag och Journalisten kom sent till samlingen som skulle äga rum 05.00. Bussen som vi skulle åka med var mindre än förra gången, men vad gör det, bussresan gör ingen resa, utan sällskapet. Vi var i runda släggar 15 personer som skulle flyga till Umeå, Kungsör BKs partystad nummer ett.
Under bussresan till Arlanda bjöds det på champange (eller mousserande vin), kaffe, mackor och öl. Eftersom jag inte hade ätit någon frukost satte sig alkoholen i hjärnan och jag kände av det lite grann. Jag har nog aldrig varit onykter så tidigt på morgonen.
Bra start alltså.


Trötter.                                                     Glader.                                                  Toker.

På flygplatsen såg vi tyvärr ingen Linda Rosing eller Paolo Roberto den här gången, men det stoppar ingen att ta en öl. Så det gjorde vi medan vi väntade på att flyget skulle lyfta. En och annan macka slank också ner.



Efter den prickfria landningen gick vi då på UME-jord. Vi tog en fullpackat buss till hotellet, där vi fick vänta på incheckningen. Jag, Sigge, Challe och Journalisten gick därför till Bolaget för att inhadla gift för kvällen. Min summa stannade på 258 kronor och för det får man fem öl, fem cider och en Jägermeister.

Vi fick nycklarna till "sviten", gick upp frö att koppla in Sigges dator och gick ut på stan igen för att inhandla ett par högtalare, vilket var en högst lyckad investering.
Nästa prick på scemat var "polsk rikstad", där jag gjorde av med 200 kronor utan att få tillbas någonting. Men jag var inte värst, då Journalisten pugade ut med 600 riksdaler, en högst onödig investering. Lill-Per och Roos drog högsta vinsten, 1200, och blev anklagade för fusk.

Jägermeistern tog slut exakt 17.00. Och då var jag lite fullare, tänkte att "nu måste jag fan lugna mig".

19.15

Hockeymatch mellen Löven och VIK. Det var bra stämning, bra hockey. Efter första perioden gick vi upp till sportbaren och beställde en varsin öl, satte oss vid ett bord och snackade skit.



Hälften av gänget åkte hem tidigare, jag fick stå för taxiresan hem. Men det spelade ingen roll.
Festen kunde börja.

To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0