Om man ska ta och skvallra lite om helgen då...

Det var väldans längesen vi tog en dubbelhelg två helger i rad. Men det har blivit så. Förra helgen var riktigt kul, denna helg helt okej.
Först, fredagen:
Jag hade precis haft ett mattepass i skolan då jag funderade ut vad Riddarna skulle kunna hitta på just den kvällen. Och det enda som jag hade i tankarna var fest!
Efter en sms-kedja och lite hot om uteslutning så var fyra femtedelar av Riddarna på. Den enda som tyvärr tackade nej var Fiskarn som hade annat för sig. Efter skolan kikade jag in på systemet och bunkrade upp för en två-dagars. Nära 300 spänn gick kalaset på.
Åkte hem, kikade på High Chaparall och drack två öl innan skjutsen till E-tuna gick runt 7. Hemma hos Pontus blev det nya Jippi Jäh! och kortspel. Men jag hade tyvärr gjort rookie-misstaget att ta med mig för lite alkohol.
Så jag snodde fyra shot av min gode vän Journalisten, och efter en timme där han lekte detektiv och förhörde alla så kilade vi till Nybron. Väl där berättade jag att jag var tjuven och bjöd honom på en Mojito.
Som tydligen gick "straight up to his brain". Resten av kvällen var han som en iller på speed. Som fågeln på Kalle Ankas julafton. Roligast var ändå när han på vägen till hamburgeståndet gick in i en lyckstolpe, med flit såklart, och en kille skrattade bakom honom. Jornalisten tog ett språng och ställde sig framför killen och utbrast "och vad skrattar du åt!?"
Resten av oss förstod att han skämtade, men vi förstod även att killen inte skulle förstå det. Så vi gick fram och berättade att han bara skämtade.
Då sa killen att han började blöda näsblod. Bara så där. Vilket var väldigt konstigt och väldigt roligt.
Journalisten kastade även sina strips i papperkorgen med ångrade sig senare. Så han plockade fram några och käkade de.

Jag fick ett slag på halsen och en dansk skalle på näsan av honom också.


Före                                                                         Efter


Fulast


Mest misstänksam


Och coolast!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0