WTF!!!!

Den 10 december förra året skickade jag och min basgrupp in ett arbete om språkdidaktik till en lärare för lite feedback.
Vi fick tillbaka det här.

Hej
Jag tyckte om ert arbete. Ni har valt att utgå från elevernas egen kunskap. På det sättet blir det verklighetsanknutet och eleverna får vara med. Bra att ni har klätt ut er och barnen. Det kan göra att de dras in i ett roligt skådespel och har lättare för att prata. Undvik att förklara och översätta för barnen. Om de inte förstår får de fråga en kompis. meningen är att de ska lära sig få språkkänslan. Bryt då inte förtrollningen med att övergå till svenska. ni får gärna ändra sådana saker i ert dokument. Se mitt anslag på Blackboard. Annars kan ni anse er godkända.
God Jul!
helena

Det står här, svart på vitt, att vi är godkända, "annars kan ni anse er godkända" och att vi "får gärna ändra sådana saker i vårt dokument". Vi behövde inte ändra, men vi fick om vi ville. Så vi gjorde det i alla fall.
Sen hade vi jullov.
Efter lovet gick vi och väntade på våra poäng och eftersom alla andra i klassen inte heller fått de än så antog vi att hon bara var lite sen. Efter ett tag kom en annan grupp och sa att de hade skickat till läraren och frågat var deras poäng tog vägen. De hade fått till svar om att de måste göra om nästan hela arbetet. Så de överklagade till "ledningen".
Men vad gjorde det, vi var ju godkända, så vi väntade lite till. Men tillslut fick vi nog och skickade samma fråga, var våra poäng har tagit vägen.
Svaret fick vi ikväll.
Jag kommer inte visa svaret, för det är långt och komplicerat, men jag kan ge er lite citat:
"Jag tycker inte att ni följer instruktionerna. Var ni med på min föreläsning?" Kaxig attityd numero uno
"Okej, nu tror jag att ni vet som ska göras, som jag hade hoppats att ni skulle förstå själva." Kaxig attityd numero dos.
"Hoppas att detta förklarar tydligt vad som krävs."
Hon skrev säkert 20 saker vad som skulle göras om.

Vi har gått här hela tiden och väntat på att få våra poäng för att dels få CSN-bidrag och dels för att fortsätta utbildningen!
Jag var riktigt sugen på att skicka ett aggressivt brev till henne, men efter att morsan hade lungnat ner mig så bestämde jag mig för att inte göra det.

Nu jävlar ska vi överklaga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Alltså, det verkar vara ett krångel för jävligt många med poäng och lärare. Hon verka vara en dryg jävel.

2009-01-23 @ 09:22:59
URL: http://m0e.blogg.se/
Postat av: Morgan

Antingen har hon under jullovet gått in i väggen eller blivit dumpad...

2009-01-23 @ 14:25:56
Postat av: jennie

vår grupp fick också ett sånt meddelande från henne. tydligen en annan grupp också. jag tror seriöst att hon har blivit dumpad.

2009-01-24 @ 15:19:59
URL: http://iolani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0