Alla mina lag förlorade igår...

Det var ingen bra lag igår, fotbollsmässigt.
Först ut klockan 11, åkte jag till V-ås för att se KBK fightas mit div. 2-laget Västerås IK. Innan matchen trodde jag att vi skulle få det oerhört svårt, dels för att vi inte fått spelet att stämma de senaste matcherna och dels för att VIK är ett bra lag. Men det gick förvånadsvärt bra. Första halvleken förde vi matchen och kunde, efter två missade lägen sätta 1-0 genom Lingen. I andra tog orken slut, VIK kunde kassera in den ena målchansen efter den andra. 1-1 kom efter slarv i backlinjen och 1-2 kom efter en målvaksretur där motståndaren var före.
Men, men allt som allt, en bra match från vår sida med tanke på motståndet.

Sen hem för att zappa mellan United-Fulham och Supercupens möte mellan IFK Göteborg-Kalmar. Jag såg mest på den första matchen, då svenst fotboll är som korpnivå i jämförelse. Egentligen spelade det ingen roll så här i efterhand vilken matchn jag såg, då båda gick åt helvete. Efter 20 minuter fick Scholes utvisning och Fulham straff. 1-0. Resten av halvleken ägde Fulham och skapade den ena heta chansen efter den andra. Andra halvlek såg bättre ut i United-ögon. Rooney kom in och styrde upp spelet. Med lite fly hade kvitteringen kommit, men i slutminuterna kunde Fulham kontra och skjuta in 2-0. Ridå.

Och Kalmar gjore 1-0 i den 88:e minuten.
Fuck.
Fuck.
Och fuck.

Kommentarer
Postat av: Påven

ojdå.. välkommen tillbaka efter en tids bloggkoma :)

2009-03-22 @ 15:00:57
Postat av: Morgan

Tack.

2009-03-22 @ 17:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0