Bara en sak till...

Jag antar att ingen numera läser denna blogg eftersom den är officiellt nästan död.
Men det har hänt lite grejer, så jag måste lätta på bröstet. Om det bara är för mig själv så är det okej.
Det finns tragedier som man inte ser kommer och får en chock. Och så finns det tragedier som man inte ser kommer och man blir "indragen" i. Man känner inte i detta fall personen i fråga, men känner en sån, vad ska man säga, medmänsklighet och sympati som gör att man gråter. Det är inte meningen att man ska vara personligt delaktig i den tragedin på något sätt, men man blir det.
Och för varje tår man ser i någons öga så sjunker tron på att det finns någon högre makt lägre och lägre till botten.
Vad är egentligen meningen med det här?

Man vet aldrig vad som händer i morgon. Man planerar för framtiden och för sin fru och barn och jobb och hus och bil och pension. Men det kanske är så att vi måste ta tillvara på nuet. För nu är det som händer.
Och imorgon får vi ta då.

Jag är ledsen om det här, efter mer är 6 veckors uppehåll, blev ett väldigt negativt inlägg.
Jag var bara tvungen att säga något om detta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0