Om musiken.

Folk har frågat mig (och med folk menar jag en eller två personer) vad jag egentligen vill göra med min musik. Och jag har inget rent svar. Ta kändisskapet till exempel: Det ultimata vore ju om man kunde byta plats på Carl von Linnés ansikte och sätta dit sig själv på sedeln, men då måste man nog bota cancer först. Jag är nöjd just nu om någon främling kommer fram och säger: "vänta lite, jag känner igen dig, var det inte du som stod och spelade på gatan i Eskilstuna?". Visst hoppas jag fortfarande att jag skulle kunna gå igenom hela kön in till Café Opera, men va fan, den tiden kanske kommer. Men just nu har jag inte det beroendet.
Och musiken: Jag har en manager och en agent som just nu får 20% av intäkterna. Vad är 20% av 0:-? Lite publicitet skulle vara fint! Skämt åsido, jag är inte alls orolig. Snart så klickar väl någon musikvetare in "Morgan Kall" på Youtube och gillar det de hör. Gör de inte det så gör det ingenting.
Men jag kan direkt också säga att händer ingenting om några år måste jag nog ta saken i egna händer och sparka managern/agenten!

Just nu gillar jag bara att skriva och spela in mina låtar. Hur många som hör spelar ingen roll.
Jag är inte orolig.

Kommentarer
Postat av: inte din manager

din jävla dåre! jag har, enligt säkra källor, fått veta att din manager har erbjudit sig att skjutsa dig till idol-audition - men att du inte vill/vågar/orkar...

skyll dig själv!

2009-03-24 @ 18:11:05
Postat av: Morgan

Det har jag aldrig sagt. Senast i lördags satt vi och kollade på Robinson och jag sa att om "han" skjutsar mig så åker jag absolut...



Fan är det som händer...

2009-03-24 @ 19:00:11
Postat av: R

skönt att du kar kickat igång bloggen igen! explosionartat också! me like! kul med lite nya låtar, det låter bra! lär försöka ses snart tycker jag!! har påsklov om två veckor så då kommer jag till kungsör, men ett besök här oss mig vore väl inte fel det heller?

2009-03-24 @ 20:05:37
Postat av: Morgan

Det vore inte alls fel, vi har ju dock börjat med fotbollmatcherna nu, två nästan varje helg. Men får kolla i kalendern om det finns nån lucka. Hälsa på i påsk så hittar vi på nåt!

2009-03-24 @ 20:42:24
Postat av: Karolina

Vi ska ju söka idol samtidigt hurru, dissa mig inte nu :P

2009-03-24 @ 23:15:14
URL: http://www.metrobloggen.se/karolinasblogg
Postat av: Morgan

Haha, självklart ska vi det, i Maj va? :)

2009-03-25 @ 09:49:25
Postat av: S

Vems ide var det att lægga upp låtarna på youtube då?! :) Jag sæger inte att jag skulle gjort ett bættre jobb æn jone, men jo det hade jag nog gjort. Anstæll mig nu istællet ante så ska du få se att kulorna kommer børja rulla in!!

2009-03-27 @ 15:01:32
Postat av: Morgan

Min manager måste vara tillgänglig twentyfour-seven om jag behöver en äppelpaj mitt i natten:)

2009-03-28 @ 18:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0